Social kapital i organisationer
Bøger og forlag

Social kapital i organisationer

Ledelse, kommunikation og samarbejde

Sider: 320
Udgivelsesår: 2017
Udgiver: Psykologisk Forlag

Varenummer: gyl17057

Tema
Bøger og forlag
319,20
399,- inkl. moms

Social kapital handler om at sætte samarbejdet om kerneopgaven i fokus og arbejde på måder, der fremmer oplevelsen af tillid og retfærdighed. Både forskning og erfaring viser, at medarbejdernes trivsel øges, samtidig med at effektiviteten højnes, når der arbejdes bevidst med social kapital.

Hvad gemmer sig bag begrebet social kapital , og hvordan får vi organisationens sociale kapital til at vokse? Hvordan bringer vi social kapital ind i organisationens hverdag på alle niveauer?

Disse og mange andre spørgsmål belyses i Social kapital i organisationer, hvor social kapital knyttes til den systemiske tanke. Gennem en inspirerende blanding af teori og praksisfortællinger viser bogen nye veje til at arbejde anderledes med kerneopgaven.

Social kapital i organisationer henvender sig til ledere på alle niveauer, specialister, konsulenter samt medarbejdere, der ønsker en dybere forståelse af begrebet social kapital og dets anvendelsesmuligheder.