Ofte stillede spørgsmål om e-bøger

Locklizard e-bøger

Vis alle
Skjul alle
  • Jeg kan ikke åbne min ebog (.pdc-fil)

    Gå ind under standardapps (søg eventuelt standardprogrammer med stifinderen).

    Gå ind under menupunktet ”Vælg standardapps efter filtype”. Her er alle de forskellige filtyper ordnet alfabetisk.

    Find ”.pdc”. Ud for denne skal du vælge ”Locklizard Safeguard – PDF Viewer” som standardapp.

  • Jeg kan ikke åbne min e-bog – jeg får kun en blank side frem

    Bruger du Google Chrome, foretrækkes Chromes standard-reader. Derfor kan du ikke åbne filen, da den skal åbnes med LockLizard-vieweren. Du kan deaktivere standard-readeren således:

    Gå ind under indstillingerne her: chrome://settings/content/pdfDocuments

    Slide markøren til venstre for: ”Download PDF-filer, i stedet for at de åbnes automatisk i Chrome.”

  • Jeg kan ikke aktivere min licens til Locklizard

    Se Locklizards viewer help

  • Jeg kan ikke finde min e-bog

    • Når du downloader din e-bog, kan du vælge at gemme eller åbne filen. 

      • Er filen blot åbnet, skal du genbruge dit link til download.
      • Har du valgt at gemme din e-bog, kan du finde den under seneste overførsler. Herfra kan du gemme den et mere logisk sted.

     

  • Jeg får en fejlmeddelelse frem, når jeg forsøger at åbne min e-bog

    Søg på fejlen i Locklizards support knowledgebase

  • Hvorfor kan jeg ikke printe min e-bog ud?

    E-bogen kan udskrives én gang. Sørg for at printeren er tilsluttet og fungerer korrekt inden du udskriver din e-bog. 

    Har du installeret din e-bog på en tablet eller smartphone, skal du være opmærksom på at LockLizard-vieweren ikke understøtter print.

  • Kan min kollega også installere e-bogen?

    E-bogen er en enkeltbrugerudgave. Det betyder, at den kun kan læses på den enhed, hvor e-bogen bliver hentet ned. 

    Din licens til din e-bog følger din mailadresse.

  • Kan jeg flytte/geninstallere min e-bog?

    Din licens til din e-bog følger din mailadresse. Du kan få flyttet din licens fra en enhed til en anden. Kontakt vores support på support@molio.dk eller 70120600.

  • Jeg har lige købt en e-bog, men har ikke modtaget noget link

    Hvis du er kendt kunde i vores webshop dvs. har købt før med en mail-adresse shoppen genkender, så ligger linket til download i bunden at ordrebekræftelsen du modtog pr. mail.

    Hvis du vælger at betale med det samme på kort f.eks. dankort, visa mm., modtager du også linket med det samme på bekræftelsesmailen.

    Køber du derimod på faktura men er ikke kendt i systemet, kommer der først en mail med linket til download når fakturaen er betalt.

Generelt

Vis alle
Skjul alle
  • Hvorfor kan jeg ikke logge ind med min IP-adresse?

    Hvis dit firma benytter proxyserver, så skal jeres IT-afdeling ind over.

     

    De skal whiteliste nogle af følgende:

    Til V&S
    molio.dk
    byggecentrum.dk
    sigmaservice.net


    Til bips
    bips.dk
    ccs.bips.dk

    Virker det ikke:
    Skal vi have jeres IPadresse til jeres proxyserver.

  • Hvordan ser jeg hvilken browser jeg bruger?

    Kopier dette link whatbrowser.org og indsæt det i adresselinjen, du får vist både browser og version.

  • Hvordan ser jeg hvilken IP-adresse jeg har?

    Klik ind på http://myip.dk/

    alternativt kan du bruge denne: http://checkip.dyndns.org

    Så får du vist dette: Current IP Address: 195.41.157.126, her kan du højreklikke og vælge Vis kilde, så skulle det gerne se ligne dette:

    <html><head><title>Current IP Check</title></head><body>Current IP Address: 195.41.157.126 </body></html>

    Ser det anderledes ud, kan det være derfor der er noget galt med jeres IP login, I benytter højst sandsynligt Secure DNS via CSIS og du skal have jeres egen IT-afdeling til at fjerne blokeringen, der kan efterflg. gå ½-1 time før det atter virker.