Ofte stillede spørgsmål om bips Værktøjer

Adgang

Vis alle
Skjul alle
  • Jeg kan ikke få adgang til vores værktøjer på bips.dk

    1) Du er logget ind med en personlig brugerprofil, men kan ikke tilgå værktøjerne.

    Hvis du ikke har været logget ind personligt mens du har befundet sig på virksomhedens

    IP-adresse i mere end 30 dage, bliver din profil deaktiveret.  

    For at genaktivere din profil skal du tage kontakt til vores support på support@molio.dk eller 70 12 06 00. 

    2) Virksomheden er logget på med IP-adgang, men kan ikke tilgå værktøjerne.

    Hvis vi ikke har modtaget jeres indbetaling på den seneste abonnementsfaktura, bliver adgangen deaktiveret.

  • Jeg er ikke logget ind - vores firmanavn står ikke i øverste højre hjørne. I stedet står der ”login”.

    1) Hvis du ikke fysisk befinder dig i virksomheden – og dermed på virksomhedens IP-adresse – har du ikke automatisk adgang til værktøjerne. 

    For at få adgang til jeres værktøjer kan du oprette en personlig bruger imens du befinder dig på virksomhedens IP-adresse. Alternativt kan du oprette en personlig bruger og bede vores support om at tilknytte denne til jeres IP-adgang. Skriv eller ring på support@molio.dk eller 70 12 06 00.

    2) I har skiftet IP-adresse eller IP-range.

    For at få rettet IP-adressen eller rangen for virksomheden skal du tage kontakt til vores support på support@molio.dk eller 70 12 06 00. 

    De personlige brugere, der tilknyttet jeres IP-adgang følger helt automatisk med.

Brug af dokumenter

Vis alle
Skjul alle
  • CAD: Jeg kan ikke finde et bestemt symbol

    Ikke alle symboler fra de forskellige typer af software er lagt ind i bips. 

  • Beskrivelsesværktøj: Jeg får en advarsel om at der er virus i word-filerne.

    Der er ikke virus i filerne. Det er blot dine sikkerhedsindstillinger, der reagerer på de makroer, som ligger i dokumentet. 

    Se her hvordan du gør

  • CCS: Hvilke klasser skal der anvendes for konkrete bygningsdele og rum?

    Kig på ccs.bips.dk, hvor der dels kan søges på termer og synonymer i CCS Navigate, og hvor definitionerne redegør for hvad klasserne dækker.

  • Kan jeg følge ændringer og opdateringer på de forskellige dokumenter?

    Ja.

    Når du er logget ind som personlig bruger, har du mulighed for at overvåge de enkelte dokumenter. Klik ind på beskrivelsen af dokumentet, og tryk på knappen ”Overvåg dette værktøj”.

    Du kan altid afmelde opdateringerne samme sted.

Generelt

Vis alle
Skjul alle
  • Hvorfor kan jeg ikke logge ind med min IP-adresse?

    Hvis dit firma benytter proxyserver, så skal jeres IT-afdeling ind over.

     

    De skal whiteliste nogle af følgende:

    Til V&S
    molio.dk
    byggecentrum.dk
    sigmaservice.net


    Til bips
    bips.dk
    ccs.bips.dk

    Virker det ikke:
    Skal vi have jeres IPadresse til jeres proxyserver.

  • Hvordan ser jeg hvilken browser jeg bruger?

    Kopier dette link whatbrowser.org og indsæt det i adresselinjen, du får vist både browser og version.

  • Hvordan ser jeg hvilken IP-adresse jeg har?

    Klik ind på http://myip.dk/

    alternativt kan du bruge denne: http://checkip.dyndns.org

    Så får du vist dette: Current IP Address: 195.41.157.126, her kan du højreklikke og vælge Vis kilde, så skulle det gerne se ligne dette:

    <html><head><title>Current IP Check</title></head><body>Current IP Address: 195.41.157.126 </body></html>

    Ser det anderledes ud, kan det være derfor der er noget galt med jeres IP login, I benytter højst sandsynligt Secure DNS via CSIS og du skal have jeres egen IT-afdeling til at fjerne blokeringen, der kan efterflg. gå ½-1 time før det atter virker.