Relationsstrategi
Bøger og forlag

Relationsstrategi

- Ledelse og udvikling af eksterne netværk og relationer.

Forfatter: Lars Sandstrøm
Sider: 209
Udgivelsesår: 2012
Udgiver: Samfundslitteratur

Varenummer: dbk12029

Tema
Bøger og forlag
199,20
249,- inkl. moms

Et nyt relationsparadigme er ved at vinde frem: Det involverende relationsparadigme.

Nye teknologier, forretningsmodeller og kommunikationsformer forandrer den måde, virksomheder skaber og udvikler relationer på. Relationer som i dag skal være kendetegnet ved innovation, co-creation og brugerinvolvering.

Lars Sandstrøm beskriver strategiske modeller og værktøjer til at forstå, udvikle og lede relationer og netværk i en virkelighed, hvor den traditionelle markedsføring og corporate branding er på retur.

Virksomhederne mangler værktøjer til at navigere blandt de nye krav, som interessenter stiller i relationsøkonomien. Ledere og medarbejdere oplever, at de deltager i både formelle og uformelle netværk uden en veldefineret strategi for, hvordan både virksomheden og dens interessenter kan få værdi af at dele viden, at samarbejde og at kommunikere.