Blue Ocean Strategy
Bøger og forlag

Blue Ocean Strategy

Blue Ocean Strategy - De nye vinderstrategier giver klare og præcise beskrivelser af, hvordan virksomhederne skal arbejde med fremtidsstrategier - de såkaldte vinderstrategier.


Forfattere: W. Chan Kim og Renée Mauborgne
Udgave: 11. udg. 2013
Udgivelsesår: 2005
Udgiver: L&R Business

Varenummer: dbk14003

Tema
Bøger og forlag
399,96
499,95 inkl. moms

Det blå ocean er et marked, hvor virksomheden ikke har nogen konkurrenter, fordi virksomhedens produkter er unikke. Det er et marked som virksomhederne får fat i ved at innovere og nytænke deres produktportefølje. Modsat er det røde ocean priskonkurrencens markedsplads, hvor produkterne og servicen er næsten ens, og hvor der er en dødelig konkurrence.

Blue Ocean Strategy - De nye vinderstrategier giver klare og præcise beskrivelser af, hvordan virksomhederne skal arbejde med fremtidsstrategier - de såkaldte vinderstrategier. Forfatterne beskriver seks principper for godt strategiarbejde, som henvender sig både til private og offentlige virksomheder. Principperne sætter virksomheden i stand til at få overblik, omdefinere sit marked og den eksisterende efterspørgsel.

Forfatterne, W. Chan Kim og Renée Mauborgne, er begge ansat som professorer på den anerkendte INSEAD.