Innovation e-bog
Dette er den teoretiske grundbog til de gymnasiale uddannelser om innovation, entreprenørskab og intraprenørskab. Bogen kan også anvendes på bachelorstudier, professionsbachelorstudier eller markedsføringsøkonomuddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af praktikere.
Dette er den teoretiske grundbog til de gymnasiale uddannelser om innovation, entreprenørskab og intraprenørskab. Bogen kan også anvendes på bachelorstudier, professionsbachelorstudier eller markedsføringsøkonomuddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af praktikere.
Bogens kapitler er bygget op om pentathlon-modellen og udfolder sig omkring disse emner:
Invention og idegenerering
Innovationsprocessen prioritering og implementering
Diffusion
Innovationsstrategi og konkurrenceevne
Mennesker og organisation
Innovation og samfundsudvikling
Bogen gennemgår og beskriver væsentlige teorier og modeller. Cases og eksempler illustrerer og udfolder på pædagogisk vis den gennemgåede teori. Bogen gør en del ud af at beskrive, hvordan teorier og modeller kan omsættes til praktisk handling i forbindelse med innovation (skabe nyt, som giver værdi) og entreprenørskab (etablere ny og innovativ virksomhed). Til hvert kapitel er der opgaver.