Molio

Fart på det første halvår

I årets første halvår er det gået stærkt med nye projekter og aktiviteter i Molio, der for alvor sætter skub på byggeriets digitalisering og som er med til at understøtte vores strategi, Et Nyt Molio.

Med strategien Et Nyt Molio, er der sat ekstra fart på vores ambition om at være frontløber, når det gælder udvikling og digitalisering af byggeriet. Vi vil være med til at drive branchen i en mere produktiv retning, hvor fælles standarder, effektivitet og digitale løsninger er nøgleordene. 

Neden for kan du se et udvalg af de aktiviteter og projekter, der er søsat i første halvår af 2020 og som alle understøtter strategien. Herunder at ansætte en masse nye kolleger med digitale kompetencer, som skal hjælpe os i mål. 

People
  • ConTech  

    Industriens Fond og Realdania er gået sammen om at undersøge, hvordan brugen af ny teknologi bedst udbredes i byggeriet. Målet er at sætte turbo på udbredelsen af Construction Technology (ConTech) i Danmark, så branchens konkurrenceevne og bæredygtighed styrkes.
    Vi er valgt til at stå i spidsen for undersøgelsen i samspil med byggebranchen.
    Læs mere 

  • buildingSMART Danmark

    Januar 2020 blev buildingSMART Danmark en realitet som vores datterselskab. Molios formål er at fremme udviklingen af dansk byggeri og buildingSMART Danmark spiller en afgørende rolle i udviklingen af det brede samarbejde over landegrænser og på tværs værdikæden i byggeriet. buildingSMART er således et helt naturligt og værdifuldt supplement både for vores eksisterende brugere og bredt i branchen.
    Læs mere

    buildingSMART Nordic Conference afholdes i København den 22.-23. september med en række, spændende, danske og internationale aktører inden for fælles standarder og åbne filformater.
    Tilmeld her 

  • Tech for topledere i byggeriet

    Tech for Topledere i byggeriet er et initiativ i form af 5 morgenmøder, der skal give topledelsen i den danske byggebranche vigtig indsigt i de teknologier, der kommer til at påvirke byggebranchen mest. Vi er medarrangør i samarbejde med DI Byg, HD Lab og Implement Consulting Group.
    Læs mere

  • Analyse af udbud med mængder

    Der skal mere viden på bordet, når det gælder udfordringer og løsninger i forbindelse med udbud med mængder. Derfor udbød Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens i januar en analyse af netop udbud med mængder. Bygherreforeningen og Molio vandt opgaven med at udføre analysen i fællesskab – og vi er i fuld gang med arbejdet.
    Læs mere

  • Det Digitale Barometer og Corona-undersøgelse

    Det Digitale Barometer, hvor vi tager temperaturen på digitaliseringen i byggeriet, blev udsat, da verden blev lagt ned af Corona. I stedet blev der lavet en topaktuel undersøgelse om udbredelsen af digitale værktøjer under Corona-krisen. Undersøgelsen blev foretaget for os af analysevirksomheden Seismonaut.

    På baggrund af disse indsigter bidrog vores administrerende direktør Christina Hvid i en ny bog om Corona-krisens indflydelse på byggebranchen. Her beskriver hun det paradoksale i, at en krise, som har ramt branchen, samtidig kan være den vind i sejlene, der endegyldigt gør byggeriet digitalt.

    Det Digitale Barometer udkommer i løbet af efteråret 2020 sammen med Molio Magasin.

  • Molio Beskrivelsesværktøj

    38 stærke, faglige profiler fra hvert deres arbejdsområde har taget arbejdshandskerne på for at omlægge vores beskrivelsesværktøj. Formålet er, at værktøjet i højere grad skal afspejle brugernes behov og arbejdssituation, og på den måde sikre, at samarbejdet på tværs af værdikæden bliver langt mere effektiv.
    Læs mere

  • Nyt design og ny hjemmeside

    16. juni lancerede vi en helt ny hjemmeside og en helt ny designlinje efter en kort, effektiv og intens proces. Formålet er, at give dig som bruger en bedre brugeroplevelse uanset om du ønsker viden om byggeriet, opkvalificering af kompetencer eller digitale værktøjer som øger effektiviteten af dit arbejde. 

9 nye kolleger

I første halvår af 2020 har vi fået 9 nye kolleger, som alle skal være med til at realisere projekter og arbejde videre med udvikling af vores kerneprodukter:

  • Jacob Ingerslev startede 1. juli som Digital Marketing Manager  
  • Tórđur Áki Jacobæus startede 1. juni som projektleder på IKT-området i Molios digitale værktøjer
  • Christina Haupt Toft startede 1. juni som Head of Project ConTech 
  • Christopher Adam startede 1. april som multimedie grafiker 
  • Nikola Zoric startede 1. april som Key Account Manager 
  • Elisabeth Krarup startede 1. april som Web- og kommunikationskonsulent
  • Kasper Svendsen startede 1. april som daglig leder af buildingSMART Danmark
  • Ole Berard startede 1. marts som Digitaliseringschef 
  • Jimi Walldo startede den 18. feb. som konsulent i en projektstilling med ledelsessupport og kommunikation

God sommer
- vi ser frem til et travlt efterår