Den kreative klasse
Bøger og forlag

Den kreative klasse

" I denne bog introducerer og udfolder Richard Florida sit meget omdiskuterede begreb ""Den kreative klasse"". Når bogen rammer så bredt, skyldes det, at den kombinerer hård, erhvervsrelateret økon ...

Forfatter: Richard Florida
Sider: 476
Udgivelsesår: 2005
Udgiver: Klim

Varenummer: gylud526

Tema
Bøger og forlag
239,20
299,- inkl. moms

I denne bog introducerer og udfolder Richard Florida sit meget omdiskuterede begreb "Den kreative klasse". Når bogen rammer så bredt, skyldes det, at den kombinerer hård, erhvervsrelateret økonomisk tænkning om højteknologisk innovation og konkurrenceevne med en blød, individrelateret værdidebat om kreativitet og tolerance samt en samfundspolitisk debat om byplanlægning, national politik og den globale vidensøkonomi. Floridas pointe er, at økonomisk vækst afhænger af sammenhængen mellem tre faktorer: Teknologi, Talent og Tolerance. Det sidste begreb er afgørende, fordi talentet søger områder præget af tolerance og mangfoldighed. Derfor søger den kreative klasse til steder med et internationalt miljø, kunstneriske tilbud og en åben atmosfære, hvor forskellige mennesketyper - bohemer, skæve eksistenser og tekniske begavelser kan inspirere hinanden.