Digitalt udbud og samprojektering
Få stærkt indblik i hvilke metoder og (nye) krav stilles i udbuddet? Hvordan optimerer du din tilbudsgivning? Overblik over typiske krav til samprojektering, og hvordan du forbereder dig på dette
- Beskrivelse
- Program
- Undervisere
- Praktisk
- Hvilke typer af udbud findes, og hvad er fordele og ulemper for disse set med producentøjne.
- Hvilke dele består et udbud typisk af, og hvilke dele skal man være opmærksom på før og efter udbuddet? F.eks. hvordan får man sine produkter indskrevet i udbuddet og udnyttet dette efterfølgende?
- Hvordan foregår udbud med mængder?
- Hvordan understøtter vi bedst de digitale arbejdsprocesser for entreprenørerne, arkitekterne og ingeniører?
- Hvordan optimerer vi vores egen tilbudsgivning og services målrettet entreprenørerne?
- Hvilke overvejelser bør du gøre dig ift, hvilken retning man vil sætte for jeres leverancer for at finde et afbalanceret og brugbart informationsniveau for jeres BIM-objekter?
Få stærkt indblik i:
- Hvilke metoder og (nye) krav stilles i udbuddet?
- Hvordan optimerer du din tilbudsgivning?
- Overblik over typiske krav til samprojektering, og hvordan du forbereder dig på dette
Teknikeren hos materialeproducenter og leverandører
Der er de seneste år sket en markant udvikling i forhold til de ønsker og krav, som stilles til leverandører af materialer i byggeri og anlæg. Det gælder blandt andet for mængden af de informationer, der knytter sig til de enkelte bygningsdele.
Den tid, hvor materialeproducenternes leverancer kunne stå alene, er forbi. Digitaliseringen i byggebranchen har bevæget sig et sted hen, hvor materialerne nu i langt højere grad end tidligere digitaliseres og beriges med data og informationer til gavn for både bygherren, entreprenøren og arkitekten.
De ekstra services, informationer og data, der kan knyttes til materialeleverancer og produkter, er blevet et konkurrenceparameter.
Med et øget fokus på det digitale samarbejde på tværs af aktørerne i byggeriet i forhold til bygningsdelsspecifikationer, informationsniveauer og egenskaber har digitaliseringen fundet vej gennem værdikæden til leverandørerne.
Omstilling, tilpasning og rådgivning på produkterne er en stærk vej frem i en byggebranche, hvor digitaliseringen nu for alvor stiller krav til leverandørerne af bygningsdele og materialer.
Kurset er en del af kursusserien "Materialeproducent og leverandør i et digitalt byggeri".
Det er en effektiv kursusserie for materialeproducenter og leverandører, der vil med på den digitale udvikling i byggeriet.
Serien giver overblikket over:
- Hvordan man som leverandør/producent kommer i gang med BIM og digitalisering af produktinformationen mv. - og opnå konkurrencefordele og høste gevinster
- Hvordan det kan styrke forretningen og gøre jer endnu mere attraktive at samarbejde med for f.eks. arkitekter og ingeniører
Kursusserien byder på 3 enkeltstående kurser særligt rettet mod hhv. beslutningstagere, salg & marketing og teknikere. Men hver også med interesse for de fleste.
Hvert kursus har sit fokus, men alle har materialeproducenten og leverandørens roller i det digitale byggeri som omdrejningspunkt.
Man kan tilmelde sig kurserne enkeltvis – eller samlet.
Modulerne er:
Digitalt byggeri - for materialeproducenter og leverandører: 2.900 kr. ekskl. moms
Salg og marketing over for digitale rådgivere - for materialeproducenter og leverandører: 4.900 kr. ekskl. moms
Digitalt udbud og samprojektering - for materialeproducenter og leverandører: 4.900 kr. ekskl. moms
Man kan tilmelde sig hele serien og opnå rabat
Ved køb af hele kursusserien er prisen 10.500 kr. ekskl. moms
I kan som virksomhed tilmelde jer hele serien (og få kursusserie-prisen) – og så sende forskellige deltagere på hvert af modulerne.
Kontakt os herom på kurser@molio.dk eller 7012 0600
Programmet er på vej