Nyt i Molio

Ny CPO i Molio

Molio har ansat Bjarke Fjeldsted som ny CPO (Chief Product Officer). Bjarke Fjeldsted får ansvaret for at udvikle nye og eksisterende digitale produkter og værktøjer til byggeriet, der skal være med til at øge effektiviteten og produktiviteten i bygge- og anlægsbranchen.

Molio har taget fat på en spændende transformation, hvor den digitale omstilling og udvikling af produktporteføljen er i fokus.

People

Bjarke Fjeldsted skal som ny CPO sætte en ny visionær retning for dette arbejde i tæt dialog med branchen og Molios medarbejdere:

- Vi har haft et spændende kandidatfelt til stillingen som CPO i Molio. Vi har valgt Bjarke, fordi han har et solidt kendskab til byggebranchen og til produktudvikling med udgangspunkt i kundernes behov, og fordi han kan bidrage med en markedsorienteret og kommerciel indsats. Med strategien Et Nyt Molio er der sat en retning for organisationen, der i høj grad betyder, at Molios produkter og værktøjer skal tilpasses kundernes behov og et marked og en omverden i udvikling. Det glæder jeg mig til, at Bjarke kan være med til at løfte, siger Christina Hvid, administrerende direktør i Molio.

Bjarke Fjeldsted kommer fra en stilling som forretningsudviklingschef i Plastmo A/S, hvor han har været i 6 år. Her har han bl.a. haft fokus på at forankre produktudviklingen i brugernes behov og tænke markedet ind i udviklingen af produkterne. Bjarke Fjeldsted har en uddannelsesmæssig baggrund som cand. merc EMF (økonomi, markedsføring, innovation og ledelse) og har tidligere været ansat 4 år som konsulent i DI Byg, hvor han har fået en bred indsigt i økonomiske og forretningsmæssige forhold i byggebranchen og i de enkelte aktørers samarbejds- og forretningsmodeller.

- Jeg glæder mig meget til at være med til at videreudvikle Molios rolle som leverandør af centrale, digitale værktøjer på tværs af byggebranchen. Molio har både det tekniske grundlag og kernekompetencer inden for dette felt og jeg glæder mig til at være en del af et hold, som arbejder for, at byggeriet kan indfri det store potentiale, der ligger i den digitale transformation, siger Bjarke Fjeldsted og fortsætter:

- Jeg forestiller mig, at Molio kan nå endnu bredere ud i byggeriets værdikæde både med eksisterende og nye digitale produkter. Byggeriets aktører er alle på en digital rejse om end på meget forskellige stadier. Jo flere vi kan favne med Molios værktøjer og produkter, jo mere kan vi være med til at løfte det samlede digitaliseringsniveau i branchen. Derfor håber jeg, at jeg kan bidrage til, at udviklingen af Molios digitale produkter er agil og paletten af produkter dynamisk, siger Bjarke Fjeldsted.

Bjarke Fjeldsted afløser Søren Spile, som udviklingschef/CPO. Søren Spile fortsætter med at løse opgaver for Molio som ekstern konsulent

- Jeg er utrolig glad for, at Søren Spile fortsætter som konsulent for Molio. Det betyder, at vi kan fastholde hans store viden og årelange erfaring med data- og informationsudveksling i byggeriets processer. Det at fastholde Søren Spiles dybe tekniske viden og tilføre Bjarke Fjeldsteds kundeorienterede udviklingskompetencer, tror jeg er godt for udviklingen af Molios værktøjer og det vil også fremover blive nøglen til at få skabt en højere produktivitet i branchen, siger Christina Hvid.